رنو کپچر از زمان رونمایی در سال ۲۰۱۳ نیز بسیار محبوب شده است. بهترین و پرفروشترین خودرو شاسی بلند کوچک اروپا در سال ۲۰۱۶ بود و از آنجا که مدل نسل اول عمر طولانی و خوبی داشت، تا زمان عرضه آخرین نسخه در سال ۲۰۱۹ زنده ماند، تعداد زیادی از این نمونه در اطرافمان وجود دارد.
دامنه موتور با ۸۹.۹ اسب بخار قدرت شروع میشود که برای استفاده در سطح شهر ایده آل است. هنگامی که به جعبه اتوماتیک مجهز شده باشد، موتور ۱.۲ لیتری ۱۱۸ اسب بخاری کمی تردید دارد، اما نسخه دستی آن بسیار نرمتر است و عملکرد بهتری نسبت به نوع اتومات دارد. در آخرین سال تولید، ۱.۲ با یک بنزین ۱.۳ لیتری کمی قدرتمندتر با ۱۲۸ یا ۱۴۸ اسب بخار جایگزین شد.
دیزل با قدرت ۱.۵ اسب بخار در محیطهای شهری احساس سرزندگی کافی میکند، اما در جادههاکمی کم قدرت است. ۱۰۹ اسب بخار ۱.۵ dCi نسخه قدرتمندتری از همان موتور است که دارای گشتاور بیشتر برای عملکرد بهتر در سطح پایین است.
این خودرو فرانسوی با رینگهای آلیاژی ۱۶ اینچ، چراغهای برف پاک کن، رادیو DAB و بلوتوث همراه است. Dynamique Nav با سیستم اطلاعات و سرگرمی صفحه نمایش لمسی ۷in رنگی و سیستم sat-nav ارائه میشود. Dynamique S Nav آلیاژهای بزرگتر ۱۷ اضافه میکند. Signature X Nav یک سیستم صوتی BOSE را اضافه میکند.
از دیگر امکانات آن می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغهای LED روز روشن، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو ، سنسور اتوماتیک نور چراغها، آیینههای جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب، بدنه ۲ رنگ، غربیلک فرمان چرمی، تودوزی چرم، گرم کن صندلیهای جلو وکنسول میانی صندلیهای جلو و شیشههای کوچک عقب و شیشه عقب تیره اشاره کرد.
سیتروئن C۳ خودرویی جذاب و زیباست. رانندگی با سیتروئن C۳ مانند رانندگی با فورد فیستا سرگرم کننده نیست، در عوض سیستم تعلیق نرم آن به این معنی است که برای اتومبیلی از این دست بسیار راحت است و کابین نیز در بزرگراه نسبتاً آرام است. سیتروئن C۳ ایمنترین نیست ، در مقایسه با پنج ستاره جایزه یورو NCAP به SEAT Ibiza، چهار ستاره کسب کرد.
شاید رانندگی به اندازه Fiesta یا با کلاس مانند Polo خوب نباشد، اما چیزهایی دارد که در بازار سوپرمینیها از دست رفته است. نگاه کردن و قرار گرفتن در آن سرگرم کننده است، از تمام فناوری مورد نظر شما برخوردار است و ارزش خرید و اجرا را دارد. سیتروئن کاملا خوب است.سیتروئن سابقه ساخت اتومبیلهای کوچک با کیف شخصیت دارد. با این وجود C۳ از واگن سقوط کرد و قرار است به عنوان یکی از مجموعهای از اتومبیلهای فرانسوی فراموش نشدنی در تاریخ قرار بگیرد.
از امکانات این خودرو می توان به سیستم هشدار زمان استراحت راننده، سیستم کنترل فشار باد تایر، دزدگیر ضد سرقت پیشرفته، دوربین و سنسور پارک عقب خودرو با قابلیت نمایش فاصله، چراغ عقب هالوژن و ۳ بعدی، آینههای جانبی با تنظیم برقی به همراه گرمکن و سیستم کنترل فشار باد لاستیکها TPMS اشاره کرد.
خودرو | |
رنو کپچر | سیتروئن C3 |
کشور سازنده | |
فرانسه |
فرانسه |
سال (طراحی) | |
2014 | 2016 |
موتور | |
4 سیلندر 16 سوپاپه | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | |
1197سی سی | 1598سی سی |
حداکثر قدرت | |
116 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه | 163 اسب بخار در 3000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | |
2000 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه | 243 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
جعبه دنده | |
6 سرعته خودکار دو کلاچه | شش سرعته خودکار |
شتاب 0 تا 100 | |
10.9 ثانیه | 10 ثانیه |
حداکثر سرعت | |
192 کیلومتر در ساعت | 190 کیلومتر در ساعت |
وزن | |
1180 کیلوگرم | 1250 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | |
4122 طول - 1778 عرض - 1566 ارتفاع | 3996 طول - 1829 عرض - 1474 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | |
2606 میلیمتر | 2540 میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی | |
5.9 لیتر در هر صد کیلومتر | 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | |
45 لیتر | 45 لیتر |
استاندارد آلایندگی | |
یورو 5 | یورو 6 |
استاندارد امنیت | |
EuroNCAP 5 | EuroNCAP 4 |
میزان تولید CO2 | |
125 گرم در هر کیلومتر | ندارد |
ترمز و پایداری | |
سيستم ترمز ضدقفل ABS - سيستم توزيع متعادل نيروي ترمزEBD - سيستم ترمز كمكي در موارد اضطراري EBA - سيستم كنترل پايداري الكتريكي ESP - سيستم كمكي حركت در سربالايي HSA | سیستم ترمز ضد قفل ABS چهارکاناله – EBD – ESP – ASR – EBA - HAC |
کیسه هوا | |
راننده، سرنشين جلو و جانبي (مجموعاً 4 عدد) | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده ای |
سیستم صوتی | |
مولتي مديابا صفحه 7 اينچي | نمایشگر لمسی 7 اینچی چند رسانه ای - شش عدد بلندگو |
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/